Sluit
Mandje Tel: +31503126950 Menu
Winkelwagen
Geen items in winkelwagen
Ga naar winkelwagen

Klantenservice

Vragen?

Heeft u vragen over uw bestelling of heeft u een andere vraag? Hieronder vindt u de meest gestelde vragen.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Help! Ik heb mijn bestelling (nog) niet ontvangen!

Is de voorraad op de website hetzelfde als in de winkel?

Ik wil graag mijn bestelling afhalen

Heeft Reisboekwinkel de Zwerver meerdere vestigingen?

Wat zijn de verzendkosten?

Op welke manieren kan ik betalen?

Ik wil betalen met een digitale boekenbon

De voorbedrukte prijs op mijn artikel is hoger dan de prijs op het prijslabel. Hoe kan dat?

Ik wil mijn bestelling ruilen of retourneren

Garantie

Ik heb een klacht

Staat uw vraag er niet bij? Bel ons dan op 050 - 312 69 50 (tijdens openingsuren) of stuur een mail met uw vraag naar info@dezwerver.nl. Wij streven ernaar uw mail binnen 24 uur te beantwoorden

Op werkdagen voor 16.00 uur besteld, morgen in huis!

Wanneer u op werkdagen voor 16.00 uur besteld, wordt uw bestelling nog dezelfde dag door ons verwerkt en verzonden. In de meeste gevallen ontvangt u uw bestelling de volgende dag in huis*
 
U ontvangt 's avonds op de de dag van verzending per mail een bevestiging dat uw bestelling is verzonden.
 
Als 1 of meerdere artikelen niet op voorraad zijn ontvangt u van ons een mail. In deze mail staat de verwachte levertijd van elk artikel. Uw bestelling wordt verzonden wanneer uw bestelling compleet is. Op verzoek kunnen wij artikelen die al wel op voorraad zijn, zonder extra portokosten naar u verzenden.
 
Bestellingen gedaan op vrijdag na 16.00 uur, zaterdag en zondag worden, indien op voorraad, op maandag verwerkt en verzonden.
 
Levertijd 2 - 4 werkdagen
Het artikel is even niet op voorraad maar komt snel weer bij ons binnen.
 
Leverbaar in 3 - 5 werkdagen
Het artikel is niet voorradig en wordt speciaal voor u besteld.
 
Leveringen naar België
Leveringen naar België kunnen langer duren dan 5 werkdagen. 
Op zaterdag is er geen bezorging.
 
Is de voorraad op de website hetzelfde als in de winkel?
Wanneer u op de website ziet dat een artikel op voorraad is, kunt u er vanuit gaan dat het ook daadwerkelijk op voorraad is in onze winkel in Groningen. Het is wel aan te raden om, wanneer u het artikel wilt ontvangen, het zo snel mogelijk te reserveren of te bestellen. Dat voorkomt teleurstellingen. Een andere klant kan u namelijk voor zijn.
 
Help! Ik heb mijn bestelling (nog) niet ontvangen!
Wanneer het door u bestelde artikel op voorraad is en u op een werkdag voor 16.00 uur heeft besteld ontvangt u in de meeste gevallen uw bestelling de volgende dag in huis* (geldt niet voor leveringen naar België). Het kan gebeuren dat uw bestelling toch later geleverd wordt. Wij zijn voor de aflevering namelijk afhankelijk van PostNL. 
 
Wij raden u aan 3 tot 4 dagen (5 werkdagen voor leveringen naar België) geduld te hebben. Uw bestelling wordt meestal alsnog bezorgd. Mocht u de bestelling dan nog niet ontvangen neem dan contact met ons op. 
 
Reageer altijd binnen 2 weken na verzending wanneer u de bestelling niet heeft ontvangen. Na deze termijn kunnen wij helaas de bestelling niet nogmaals verzenden.
 
Disclaimer
- Het kan soms voorkomen dat de voorraadindicatie niet correct is. Er wordt dan door ons met u naar een passende oplossing gezocht om u zo snel mogelijk van dienst te zijn. In het uiterste geval kunt u de bestelling kostenloos annuleren en krijgt u uw geld retour.
 
- De levertijd geldt alleen voor bestellingen die worden geleverd op een Nederlands adres.
 
- Op maandag is er geen postbezorging door PostNL.
 

Bestelling afhalen in de winkel in Groningen of bij afhaallocatie

Wij zijn een zelfstandige winkel en webshop in Groningen en hebben 1 vestiging.

Kan ik mijn bestelling afhalen in de winkel in Groningen?
Ja, dat kan!
1. Stuur ons een mail met de gewenste artikelen. Wanneer u voor 16.00 uur heeft besteld en het artikel is op voorraad dan kunt u ervan uit gaan dat het artikel na 16.00 voor u klaar ligt.
2. U ontvangt een bevestiging per mail wanneer uw bestelling voor u klaar ligt. Is het artikel niet op voorraad? U ontvangt van ons een mail met de verwachte levertijd.
3. U betaalt achteraf in de winkel
 
Het is op dit moment (nog) niet mogelijk om uw online bestelling af te halen in de winkel.
 
Kan ik mijn bestelling afhalen bij een afhaallocatie bij mij in de buurt (pakjegemak van postnl)?
Ja, dat kan! Er zijn diverse afhaallocaties (karwei, primera, bruna en nog veel meer) waar u uw pakket (alleen pakketten!!) kunt afhalen. Bij het invullen van uw adresgegevens kunt u kiezen voor  de optie Afhalen bij PostNL punt (o.a. bij Albert Heijn, Jumbo & Gamma). In het venster wat opent vult u uw postcode in waarna de afhaallocaties bij u in de buurt worden getoond. Kies nu een locatie en klik op bevestig. De gegevens van de afhaallocatie worden nu als bezorgadres verwerkt. 
 
Track & Trace
In de verzendbevestiging, die u 's avonds om 19.00 ontvangt, kunt u uw pakket volgen en het tijdstip zien wanneer uw bestelling op de afhaallocatie klaar ligt.
 
Via de postnl app op uw telefoon kunt u uw bestelling nog beter volgen! 
 
In meeste gevallen ligt uw bestelling de volgende(werk) dag na 16.00 uur voor u klaar. Vergeet bij het afhalen niet uw legitimatiebewijs mee te nemen.
 

terug naar boven -

Verzendkosten

Per bestelling (ongeacht het aantal artikelen) brengen wij verzendkosten (porto-, verpakkings- en handelingskosten)  in rekening. De hoogte van de verzendkosten is afhankelijk van uw bestelling en het land waar uw bestelling naar toe moet. De verzendkosten kunt u zien bij het afrekenen in het winkelmandje.

Nederland (brievenbus): € 2,95
Nederland (pakket): € 5,95

Belgie & Europa (boeken): € 6,95
Belgie & Europa (1 kaart): € 4,95 
Belgie & Europa (2 of meer kaarten): € 6,95
Belgie & Europa (pakket): € 9,50
Buiten Europa: € 15,00

Uw bestelling wordt verzonden met POSTNL. 

Pakketten worden verzonden met Track & Trace van PostNL. In de verzendbevestiging die u 's avonds na 19.00 u per mail ontvangt vindt u de barcode waarmee u uw pakket traceren op https://mijnpakket.postnl.nl/

terug naar boven -

Prijzen

Alle genoemde prijzen op onze website zijn inclusief BTW. 
 
De voorbedrukte prijs op het artikel is hoger dan de prijs op het prijslabel. Hoe kan dat?
Duitstalige uitgevers drukken vaak de prijs in euro's voor op een boek of een kaart. Deze prijs is veelal lager (€ 2,=  tot € 3,=) dan de door ons gevoerde prijs. Dit prijsverschil wordt voornamelijk veroorzaakt door transportkosten en verschillen in BTW. U betaalt de prijs op het prijslabel. Dit is ook de prijs die u op onze website vindt.

Vooraf of achteraf betalen!

U kunt bij Reisboekwinkel de Zwerver op vier manieren betalen.

  • Credit card (Visa card of Master card)
    U betaalt vooraf met Creditcard. Bestellingen met creditcard worden verstuurd na goedkeuring van de creditcard maatschappij. Goedkeuring kan soms enkele uren duren. Wij hebben hier geen invloed op; soms is het snel, soms duurt het iets langer. Denkt u eraan dat wij alleen mogen en kunnen versturen naar het adres (en de persoon) waar de creditcard geregistreerd is. Heeft u een ander adres opgegeven dan weigeren de creditcard maatschappijen de betaling.
  • Ideal
    U betaalt vooraf per bank (Postbank, Rabobank, ABN-AMRO en ING-Bank). Zodra uw betaling (binnen enkele minuten!) is ontvangen gaan wij over tot verzending.
  • Mr Cash
    U betaalt vooraf per bank. Belgische klanten die bankieren bij de banken: Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank kunnen via Mister Cash/Bancontact eenvoudig online betalen.
  • Met factuur (voor bestellingen geleverd in Nederland met een waarde van minder dan € 50,=)
    U betaalt achteraf. Bij uw bestelling vindt u een factuur.

    IBAN: NL11 RABO 0140 1961 88
    BIC: RABONL2U
Betalen met boekenbonnen
Het is om dit moment niet mogelijk om online te betalen met (digitale) boekenbonnen. In onze winkel in Groningen is het wel mogelijk!
 

Gratis retourneren of ruilen vanuit Nederland & België!

Bij de aankoop van artikelen heeft u de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen, het zogenaamde herroepingsrecht.
 
Hoe werkt het?
1. U heeft alle artikelen uit uw bestelling ontvangen.
2. U heeft vanaf dat moment 14 dagen de tijd (uw herroepingstermijn) om de artikelen te bekijken en te beoordelen zoals u ook in een winkel zou doen. 
3. Bent u niet tevreden en wilt u de artikelen retourneren? Laat het ons weten via onze klantenservice (050 -312 69 50) of stuur een mail! (uw herroeppingsrecht)
4. Vanaf nu heeft u nog 14 dagen de tijd om de artikelen te retourneren.
 
Gebruik maken van uw herroepingsrecht/retourneren 
Indien u gebruik wenst te maken van uw herroepingsrecht en artikelen wilt retourneren kunt u gebruik maken van het retourformulier voor herroeping of door contact op te nemen met onze klantenservice (050 - 312 69 50).
 
Hoe kan ik ruilen of retourneren vanuit Nederland?
 
Hoe kan ik ruilen of retourneren vanuit België?
 
Ruilen
Indien gewenst kunt u 1 of meerdere artikelen kostenloos omruilen voor het gewenste artikel. U ontvangt een aangepaste factuur.
 
Gevolgen van het gebruik maken van uw herroepingsrecht/retourner
In het geval dat u alle artikelen uit uw bestelling retourneert, zullen wij het complete orderbedrag inclusief de betaalde verzendkosten voor het heenzenden aan u terugbetalen. Ook de kosten voor de retourzending zijn voor onze rekening. Als u een deel van uw bestelling retourneert, zullen wij alleen het bedrag van de artikelen die u aan ons retourneert aan u terugbetalen.

Na uw bericht van uw retour (uw herroepingsrecht) zullen wij het terug te betalen bedrag zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen aan u terugbetalen via de betaalmethode waarmee u ook bij ons heeft betaald. Wij wachten echter met terugbetalen totdat uw retour bij ons is binnengekomen of u kan aantonen dat u de retour heeft verzonden (track & tracecode).

Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat u het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan u in een winkel zou doen, wordt de resterende, door ons te bepalen, waarde aan u terugbetaald.

Uitzonderingen
Digitale producten die onverzegeld zijn (DVD's, CD-ROM's & CD's) kunnen niet worden geruild.
 
Retourneren vanuit andere landen dan Nederland en België
De kosten van de retour zending vanuit alle landen anders dan Nedeland en België worden niet vergoed en zijn voor eigen rekening. U krijgt wel het aankoopbedrag en de portokosten van de heenzending retour.
 
 

Garantie

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Indien u een defect of incompleet product heeft ontvangen valt dit onder de garantie van het product.

Neem in het geval van een defect product contact op met onze klantenservice. Bel met 050 - 312 69 50 of stuur een mail naar info@dezwerver.nl

terug naar boven -

Klachten?

Bent u niet tevreden over onze produkten of over onze dienstverlening? Laat het ons weten!
 
Stuur een mail naar info@dezwerver.nl of bel 050 - 3126950. Wij proberen binnen 1 werkdag een inhoudelijke reactie te geven en uiterlijk binnen 14 dagen. Wij zoeken met u naar een passende oplossing!
 
U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen. Stuur uw klacht onder vermelding van uw naam, adres, woonplaats, ordernummer en indien van toepassing uw rekeninggegevens naar:
 
Reisboekwinkel de Zwerver
Oude Kijk in ’t Jatstraat 43 - 45
9712 EC Groningen
 
Zodra wij uw brief hebben ontvangen zullen wij u hierover berichten. Onze definitieve reactie op uw klacht ontvangt u uiterlijk binnen 14 dagen na het moment van ontvangst.
 
Is uw klacht na contact met onze klantenservice niet verholpen? Dan kunt u de klacht na 4 weken in behandeling laten nemen door de geschillencommissie (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/). Zie hiervoor artikel 17 van onze algemene voorwaarden.