Ja, ik ga akkoord Nee, ik ga niet akkoord
Mandje Tel: +31503126950 Menu
Winkelwagen
Geen items in winkelwagen
Ga naar winkelwagen

Gratis retourneren NL & BE

Bestelt u iets bij Reisboekwinkel De Zwerver, dan bent u altijd veilig ingedekt. Lees hier alles retourneren, ruilen en terugbetaling bij onze boekhandel!

Retourneren vanuit Nederland

Het kan zomaar gebeuren dat een artikel niet helemaal bevalt en u het naar ons wilt terugsturen. Maar hoe stuurt u ons iets terug?
 
Kan het artikel dat u wilt retourneren, worden verstuurd als brievenbuspost? Download dan hier het retourformulier ‘Brievenbuspost voor Nederland’ en volg de instructies (of bekijk hier het modelformulier).
 
Wilt u het ons retour sturen als pakket, stuur dan een e-mail naar info@dezwerver.nl en vermeld uw factuurnummer om een retourlabel te ontvangen. Download vervolgens hier het retourformulier ‘Pakketten voor Nederland’ en volg de instructies.
 

Retourneren vanuit België en andere landen

Vanuit België kunt u gebruikmaken van andere retourformulieren. Voor retourneringen per brievenbuspost maakt u gebruik van dit retourformulier, voor retourneringen als pakket, stuurt u eerst een e-mail naar info@dezwerver.nl onder vermelding van uw factuurnummer om een retourlabel te ontvangen. Vervolgens kunt u de zending retoursturen met dit retourformulier.
 
Kosten voor de retourzendingen vanuit andere landen dan Nederland en België worden niet vergoed. Deze zijn dus voor eigen rekening. Wel krijgt u het aankoopbedrag en de portokosten van de heenzending van ons terug.
 

Terugbetaling

Stuurt u alle artikelen uit een bestelling retour, dan maken wij het complete orderbedrag terug aan u over. Inclusief eventuele verzendkosten, en inclusief de kosten voor de retourzending. U betaalt dus nooit verzend- of retourkosten voor een product dat u uiteindelijk niet hebt gehouden! Stuurt u slechts een deel van de bestelling retour, dan maken wij alleen het bedrag van de geretourneerde artikelen aan u over.
 
Of u nu alle artikelen of slechts één product uit een bestelling retourneert, wij zullen het verschuldigde bedrag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen veertien dagen aan u terug overmaken. De terugbetaling loopt via dezelfde betaalmethode als u zelf in het betaalproces hebt gekozen. Wel wachten wij met terugbetalen totdat de retour bij ons is binnengekomen of u kunt aantonen dat de retour is verzonden met een Track & Tracecode.
 

Uitzonderingen

Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat doordat u het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan u in een winkel zou doen, wordt alleen de resterende, door ons te bepalen, waarde van het product aan u terugbetaald.
Digitale producten die onverzegeld zijn, zoals dvd’s, cd-roms en cd's, kunnen niet worden geretourneerd.
 

Ruilen

Toch niet tevreden over een artikel en u wilt een andere daarvoor in de plaats? Net even de verkeerde kaart besteld? Ook dat kan heel eenvoudig.
 
Ga dan als volgt te werk:
  • Retourneer het niet gewenste artikel volgens bovenstaande procedure. Als u het al betaald heeft, zorgen wij er voor dat u het bedrag teruggestort krijgt.
  • Het nieuwe artikel kunt u gewoon opnieuw bestellen in onze webshop en krijgt u, als het op voorraad is, de volgende dag thuisbezorgd.

 

- terug naar klantenservice